در این مقاله درمورد حشره‌ای به نام موریانه و انواع آن، روش‌های پیشگیری و پاکسازی محیط از موریانه و همچنین بهترین مرکز فروش سم موریانه صحبت کرده‌ایم.

ایران از جمله کشورهایی است که به علت داشتن محیط‌های جنگلی و برخورداری از منابع چوب فراوان، با مشکل موریانه در مکان‌های دارای چوب و حتی داخل خاک و دیوارها در برخی محیط‌های شهری روبروست. بیشترین تعداد موریانه در شهرهای شمالی و جنوبی کشور وجود دارد، اما این مشکل تقریبا در تمامی نقاط کشور دیده میشود.

موریانه‌ها با خوردن چوب و مواد سلولزی آسیب و خسارات جدی به محل زندگی ما وارد می‌کنند، به همین خاطر است که درصدد نابودی آنها هستیم.

از بین بردن موریانه‌ها کار بسیار مشکلی است و اکثر افراد بعد از استفاده از سم موریانه نتوانسته‌اند کاملا از شرّ آن خلاص شوند و خاطره بدی درمورد موریانه دارند. از این رو در این مقاله به طور کامل در مورد این مشکل صحبت کرده و یکی از بهترین مراکز فروش سم موریانه که به سراسر ایران ارسال سم دارند را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. البته این مجموعه راهکار اختصاصی و مبتکرانه‌ای برای نابودی کامل موریانه دراختیار دارد و با افتخار پاسخگوی نیاز و مشکل شما عزیزان می‌باشد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

از بین بردن موریانهموریانه چیست؟

موریانه‌ها موجودات ریزی هستند که همانند مورچه‌ها و زنبورهای عسل، به صورت دسته جمعی، زندگی کلونی و قبیله‌ای دارند. این موجودات عاشق چوب و فراورده‌های آن هستند. البته برخی میوه‌ها هم اگر سر راه این موجودات باشند، آسیب دیده و خورده میشوند. همچنین اگر البسه یا فرش در مجاورت موریانه باشد خورده میشود.

رنگ موریانه‌ با توجه به سنش تغییر میکند، آنهایی که سن کمتری دارند سفیدتر هستند و آنهایی که سن بیشتری دارند تیره‌تر هستند.

همچنین به راحتی تولید مثل کرده و از آنجایی که زیاد بزرگ نیستند خیلی خوب در داخل چوب‌ها و دیوارها مخفی  شده و خطری هم آنها را تهدید نمیکند.

با این حال جالب است بدانید که موریانه‌ها از کلونی بسیار محافظت می‌کنند، حتی نوع کارگر یک کیسه حاوی سم در بدن خود دارد که در مواقع خطر آن را ترکانده و هم خود و هم دشمن را از بین میبرد، با این کار از سایر خانه و ملکه محافظت میکند.

موریانه‌های کارگر معمولا یکی دوسال عمر میکنند اما ملکه حتی تا ده سال ممکن است عمر کند.

همچنین موریانه‌ها هیچ صدایی ندارند، بنابراین برخلاف اکثر حشرات بدون هیچ سر و صدایی زیاد شده و به کار تخریب محیط ادامه می‌دهند.

توضیحات بالا شما را متوجه این موضوع میکند که مقابله با این حشرات و کشتن آنها کار راحتی نیست. از گذشته استفاده از نفتالین، نفت، بنزین و بعدها استفاده از سموم مختلف موریانه، برای از بین بردن موریانه‌ها استفاده میشد، به قدری که در ایران فروش سم موریانه بسیار رایج بود، اما هیچکدام کاملا موفق نبودند.

متاسفانه سم پاشی دیوارهای خانه باعث از بین رفتن کامل موریانه‌ها نمی‌شود چون شما با این کار فقط تعدادی از موریانه‌های کارگر را از بین می‌برید. پس از این اتفاق، ملکه موریانه‌ها با تخم گذاری مجدد، موریانه‌های مرده را با موریانه‌های جدید جایگزین کرده و دوباره به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به همین خاطر است که وقتی افراد مکانی را که موریانه زده است، سم پاشی کرده و موریانه‌ها را می‌کشند، بعد از مدت کوتاهی می‌بینند که دوباره از جای دیگری موریانه‌‎ها سر و کله‌شان پیدا شده است.

حال که با این موجود آشنا شدید، ببینیم که چه انواعی دارد و ویژگی هرکدام از آنها چیست؟

انواع موریانه

موریانه‌ها به طور کلی به سه گروه تقسیم می‌شوند:

  • موریانه زیر زمینی:

از رنگ کرم تا سیاه هستند، دارای سرباز، کارگر و ملکه هستند. برای بقا به رطوبت نیاز دارند و با ساخت تونل‌‌های گلی، مواد غذایی را منتقل میکنند.

  • موریانه چوب خشک:

سم قوی موریانهمعمولا به رنگ قهوه‌ای روشن می‌باشند. فاقد طبقه کارگر هستند. دارای بدنی نرم و استوانه‌ای شکل هستند و به طور عمده به چوب خسارت بالایی وارد می‌کنند. معمولا در سقف‌های تیرچوبی و چوب‌های زیر شیروانی زندگی می‌کنند.

  • موریانه چوب مرطوب:

دارای سر بزرگ و آرواره بوده و از سایر گونه‌ها بزرگ‌تر هستند. معمولا درون چوب‌های دارای رطوبت و آسیب دیده وجود دارند. این موریانه‌ها تونل‌های گلی درست نمی‌کنند، به همین خاطر قابل رؤیت نیستند و شناسایی آنها مشکل است.

البته هر گروه دارای انواع مختفی هم است و جمعا موریانه‌ها بیش از ۲ هزار گونه دارند. اما همه انواع آن در محیط شهری و محل زندگی مردم حضور ندارند. برخی از آنها نیز مختص یک کشور خاص هستند و در همه جا دیده نمی‌شوند.

 

آیا موریانه خطری برای انسان دارد؟

خیر، موریانه به طور مستقیم خطری برای انسان ندارد، با اینکه برخی از گونه‌ها حاوی سم بوده و حتی آرواره‌ای برای گاز گرفتن دارند اما قدرت آسیب زدن به انسان را ندارند و فقط با تخریب سازه‌ها و وسایل چوبی موجب خسارت میشود.

اما چه روش مطمئنی برای از بین بردن کل موریانه‌های یک خانه یا محل وجود دارد؟ آیا اصلا می‌توان از شرّ موریانه‌ها برای همیشه خلاص شد؟

در ادامه بهترین روش که توسط پویا سم ارائه می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم. اما ابتدا ببینیم که چه مکان‌هایی مستعد موریانه‌زدگی هستند و راه‌های پیشگیری از موریانه چیست؟ تا بعد به سراغ راه حل برای کسانی که دچار این مشکل هستند، برویم.

 

مکان‌های مستعد موریانه در خانه

تصور نکنید که این موجودات فقط در کلبه‌ها و خانه‌های چوبی یا بسیار قدیمی وجود دارند. اگرچه این نوع خانه‌ها، بیشتر مستعد موریانه هستند اما در خانه‌های مدرن نیز ممکن است موریانه وجود داشته باشد.

این حشرات معمولا از سلولز تغذیه می‌کنند و محدود به یک مکان نیستند، هرجایی از خانه از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب می‌تواند محل زندگی و تولید مثل آنها باشد. حتی ممکن است داخل یک کمد دیواری ببینید که موریانه‌ها به لباس‌ها آسیب وارده کرده‌اند.

موریانه‌ها از نور فراری هستند و در تاریکی زندگی می‌کنند. از این رو شناسایی آنها مشکل است.

پلکان، نرده‌ها، درها و پنجره‌های چوبی می‌توانند قربانی موریانه بشوند.

سقف‌های چوبی، اسباب و اثاثیه چوبی از دیگر مناطقی هستند که ممکن است موریانه به سراغشان برود.

موریانه به عنوان بزرگ‌ترین آفت صنایع چوبی شناخته میشود و خسارت سنگینی را می‌تواند به افراد وارد کند. برخی افراد تصور می‌کنند که موریانه به MDF نمی‌تواند آسیب وارد کند که اینطور نیست و MDF هم به راحتی طعمه موریانه قرار می‌گیرد.

زمانی که شما ملک یا زمینی را خریداری می‌کنید باید از اینکه خاک آنجا دارای موریانه نباشد، اطمینان حاصل کنید.

متاسفانه موریانه از داخل شروع به خوردن و تخریب میکند، به همین خاطر ممکن است ظاهر یک پلکان یا تیرک چوبی سالم به نظر برسد اما از درون کاملا پوک و خالی شده باشد. البته اینطور نیست که نتوان نشانه‌های موریانه زدگی را شناسایی کرد. اغلب روی دیوارها یا کف زمین که حاوی موریانه باشد، لوله‌های گِلی مانند درست میشود که اگر این لوله‌ها را تخریب کنید، داخل آن موریانه‌ها را میبینید.

در مورد چوب نیز درصورتی که از نظر ظاهری چیزی مشخص نباشد، با ضربه زدن به چوب می‌توان متوجه پوک شدن و تهی شدن درون آن شد.

بنابراین موریانه چیزی نیست که بتوان حضورش در خانه را تحمل کرد و باید هرچه سریع‌تر اقدام به از بین بردن آن کرد. در ادامه به تفصیل در مورد علائم حضور موریانه صحبت میکنیم.

علائم وجود موریانه در خانه و روش‌های تشخیص آن:

فروش سم موریانهاگرچه تشخیص اینکه یک محل دارای موریانه هست یا نه کار مشکلی است اما اینطور هم نیست که اصلا به هیچ وجه نتوان متوجه حضور موریانه‌ها در خانه شد. در اینجا مواردی را به شما می‌گوییم که با دانستن آنها می‌توانید متوجه شوید که آیا موریانه در محل زندگی شما وجود دارد یا خیر. البته در صورت هرگونه سوال یا ابهام می‌توانید از متخصصین ما استفاده کنید.

بررسی نشانه‌های تخریب:

گاهی علائمی در کنار لوازم چوبی دیده میشود؛ مانند: پیدا شدن سوراخ‌ یا ایجاد ترک روی چوب یا ریخته شدن خرده چوب مانند خاک ارّه در کنار لوازم چوبی، اما ممکن است که علائم ظاهری وجود نداشته باشد، بنابراین اگر علائمی مشاهده نکردید به این معنا نیست که اصلا موریانه وجود ندارد.

بررسی استحکام لوازم چوبی:

 شما در این مرحله باید لوازم را از نظر استحکام بررسی کنید. با ضربه زدن به چوب بررسی کنید که آیا صدای پوک و توخالی بودن میدهد یا نه.

تونل‌های گِلی:

برخی از گونه‌ها با ساخت تونل‌های گلی که به نام لوله‌های گلی هم شناخته میشود، راه ارتباطی بین خود را ایجاد می‌کنند، به این علت که آنها از نور فراری هستند و مانند مورچه‌ها برای عبور و مرور در فضای باز قرار میگیرند، در نتیجه نیاز دارند تا یک تونل ساخته و داخل آن حرکت کنند. بنابراین روی دیوار، روی زمین و روی سطح چوب ممکن است که چنین تونل‌هایی را ببینید. خوشبختانه این موضوع باعث میشود که شناسایی محیط آلوده به موریانه آسان شود.

وجود فضله‌ها:

برخی از انواع موریانه فضله را در ابتدای لانه خود قرار میدهند، به همین خاطر شناسایی آنها آسان‌تر میشود.

فروش عمده سم موریانهاما آیا حضور موریانه‌ها در خانه علاوه بر خسارت مادی که به ما میزنند، برای سلامتی هم مضر هستند؟

اگرچه موریانه‌ها به خودی خود خطر جدی برای انسان ندارند، اما به طور غیرمستقیم ممکن است خطراتی برای برخی افراد داشته باشند. مثلا برخی افراد به موریانه آلرژی دارند، بنابراین حضور این حشرات در خانه می‌تواند برای این گونه افراد خطرناک باشد.

همچنین فعالیت موریانه‌ها موجب تولید ریزگردها در محیط میشود و برای افرادی که آسم دارند مضر است.

از طرفی استفاده از برخی سموم که برای کشتن موریانه‌ها استفاده می‌شوند برای انسان نیز خطرناک هستند. بنابراین کسانی که کار فروش سم موریانه را انجام می‌دهند باید شما را نسبت به اینگونه خطرات آگاه کنند.

اما راهکاری برای اینکه خانه ما دچار این مشکل نشود وجود دارد؟

راه‌های پیشگیری از موریانه

اگر نگران این هستید که چگونه می‌توان از هجوم موریانه در امان ماند، باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول اینکه قبل از احداث خانه باید از اینکه خاکِ زمین خانه، حاوی موریانه نباشد اطمینان حاصل کنید، این کار باید توسط افراد متخصص انجام شود. اگر شما متوجه این موضوع نشوید و کار احداث خانه را انجام بدهید، احتمال اینکه بعد از مدتی در قسمت‌های مختلف خانه موریانه مشاهده شود، بسیار زیاد است. البته خانه‌هایی که از پایه‌های بتنی استفاده می‌کنند، امنیت بالاتری درمقابل موریانه دارند.

مورد دوم این است که باید مراقب وسایل و اثاثیه چوبی که به منزل می‌آورید باشید که کاملا سالم باشند و آلوده به موریانه نباشند. برای بسیاری از افراد پیش آمده است که مبلمان یا تخت خواب چوبی را خریداری کرده‌اند و بعد از مدتی متوجه شده‌اند که آلوده به موریانه بوده است.

همچنین ممکن است کسانی که از خانه قبلی‌شان که آلوده به موریانه بوده به خانه جدید نقل مکان کرده و موریانه‌ها را با خود به خانه جدید ببرند.

از طرفی برخی محیط‌ها به این علت که موریانه در آن منطقه رایج‌تر است، بیشتر در معرض موریانه قرار دارند. بنابراین اهالی این این مناطق باید بیشتر مراقب باشند.

سمومی که در سم فروشی‌ها برای مقابله با موریانه به شما فروخته میشوند فقط به صورت سطحی و مقطعی این مشکل را برطرف می‌کنند و شما دائما با این مشکل در حال دست و پنجه نرم کردن خواهید بود. پس فقط به دنبال این نباشید که کسی که کار فروش سم موریانه را انجام بدهد پیدا کرده و شما با این خیال که سم را از او خریداری کرده‌اید، این مشکل را برای همیشه برطرف خواهید کرد.

این مقاله آموزنده را به دقت بخوانید و تک تک نکات گفته شده توجه کنید، اگر حوصله خواندن مقاله را ندارید همین حالا می‌توانید با مشاورین با تجربه ما تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید.

در ادامه بهترین روش از بین بردن موریانه و پاکسازی منازل، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و انبارها از موریانه را به شما می‌گوییم.

سم موریانه بالداربهترین سم و روش از بین بردن موریانه

همانطور که گفتیم سم پاشی یا تزریق سم به دیوارها و چوب‌ها باعث میشود موریانه‌های کارگر از بین رفته اما هنوز کلونی به ادامه حیات خود ادامه بدهد. با استفاده از از طعمه‌های موریانه پویا سم می‌توان با ابتکار جالبی از شرّ این موجودات مزاحم خلاص شد.

روش کار به این صورت است که مواد خاصی به دیوارها تزریق میشود. این مواد از خوراک موریانه‌ها خوشمزه‌تر بوده، در نتیجه به طور قطع آنها را جذب خود میکند. اولین موریانه و به همین ترتیب موریانه‌های بعدی از آن تغذیه می‌کنند.

آنها این مواد را به عنوان غذا به محل زندگی خود و مرکز کلونی انتقال میدهند و ملکه نیز از آن تغذیه میکند، در نتیجه کل کلونی آلوده شده و در نهایت به طور کامل و بدون هیچ گونه زحمت اضافی از  بین میرود.

البته این روش هم به عنوان سم موریانه درخت و هم سم موریانه دیوار قابل استفاده است.

اما حالا یک سوال برای شما ممکن است پیش بیاید و آن هم اینکه آیا این موادی که به عنوان غذا برای موریانه‌ها استفاده می‌شوند، برای انسان خطری ندارند؟

جای نگرانی نیست، طعمه‌های مورد استفاده کاملا برای انسان ایمن هستند و به صورت بیولوژیک می‌باشند. مشاوران ما روش انجام کار را کاملا برای شما توضیح خواهند داد و همچنین خود شرکت نیز افراد متخصصی برای انجام آن در اختیار دارد.

شرکت سمپاشی پویا تجارت قاصدک، دارای مجوز رسمی از سازمان بهداشت بوده و ۸ سال تجربه و سابقه کاری مفید داشته و به طور تخصصی به عنوان مرکز فروش سم موریانه فعالیت دارد. تمامی خدمات به صورت کاملا تضمینی انجام می‌شوند به همین خاطر تمام نگرانی‌های شما در این زمینه برطرف شده و حتی می‌توانید از مشاوره‌های تلفنی رایگان شرکت نیز استفاده کنید.

سابقه کار با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی همچون: هتل شیراز – بیمارستان نمازی شیراز – دانشگاه سراسری شیراز – پالایشگاه پارسیان مهر در کارنامه درخشان این شرکت وجود دارد.

استفاده از سم موریانه | فروش سم موریانه

یکی از مواردی که در کنار یک سم موریانه قوی برای نابودی موریانه حائز اهمیت است، زمان استفاده از سم می‌باشد، معمولا فصل‌های مرطوب سال، زمان مناسبتری برای خلاص شدن از این حشرات به شمار میرود.

برای مقابله با موریانه باید به سرعت وارد عمل شوید و این کار را به تعویق نیاندازید چرا که به مرور زمان تعداد آنها بیشتر شده و قسمت‌های بیشتری از خانه را آلوده می‌کنند.

سم‌های ارائه شده توسط ما که در کار فروش سم موریانه تجربه زیادی داریم، هم برای سازه‌های چوبی، هم درخت و هم دیوارهای خانه مناسب هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. قبل از تهیه سم، حتما از مشاوره رایگان با متخصصین ما در اینباره بهره مند شوید. چون ما از روش اختصاصی خود برای برطرف کردن مشکل شما استفاده می‌کنیم.

اما آیا روش‌های خانگی هم برای از بین بردن موریانه وجود دارد؟

همیشه برای حل هرگونه مشکلی مردم به دنبال راه‌های خانگی آن هم میروند، به همین خاطر درمورد کشتن موریانه‌ها نیز این موضوع به چشم میخورد اما همانطور که توضیح دادیم حتی با سم‌های قوی به شیوه‌های معمول نمی‌توان از شرّ موریانه‌ها خلاص شد بنابراین روش‌های خانگی مانند استفاده از سرکه و روغن پرتقال که برای کشتن موریانه گفته می‌شوند نیز چندان کارساز نخواهند بود.

بهترین راه همان استفاده از طعمه موریانه می‌باشد و روشی که بالاتر توضیح دادیم می‌باشد.

مجموعه پویا سم که نمایندگی آن در شهر شیراز می‌باشد، به تمام نقاط کشور فروش سم موریانه و طعمه موریانه را انجام می‌دهد، البته برای کسانی که به دنبال سمپاشی موریانه در شیراز هستند، خیلی راحت می‌توانند با این مجموعه تماس گرفته و از کادر مجرب آن جهت پاکسازی محل زندگی خود کمک بگیرند.

سم موریانهمزیت‌های استفاده از خدمات ما:

همانطور که گفتیم حضور موریانه در خانه یک مشکل جدی محسوب میشود و برطرف کردن آن کار آسانی نیست. بسیاری از افراد که خود اقدام به نابودی موریانه‌های خانه خود می‌کنند، ناکام می‌مانند و بسیاری از کسانی هم که کار فروش سم موریانه را انجام می‌دهند، هیچگونه تضمینی به شما نمیدهند که حتما موریانه‌ در خانه شما ریشه کن خواهد شد.

به همین خاطر استفاده از خدمات یک شرکت معتبر که در این زمینه دارای دانش و سابقه کافی باشد، اهمیت زیادی دارد.

استفاده از خدمات شرکت سمپاشی پویا تجارت قاصدک مزیت‌های قابل توجهی دارد؛ از جمله:

  • امکان استفاده از مشاوره رایگان
  • بازرسی از محیط توسط کارشناس حرفه‌ای
  • کیفیت و قیمت مناسب سم موریانه چوب، دیوار و غیره.
  • کاهش تعداد دفعات سم پاشی و درنتیجه کمترین آسیب به محیط زیست
  • استفاده از محصولاتی که برای انسان خطری ندارند، مانند: طعمه موریانه.
  • ارسال به تمام نقاط ایران
  • انجام خدمات به صورت تضمینی و برخورداری از نیروی مجرب

جمع بندی:

موریانه‌ها حشراتی هستند که به صورت دسته جمعی زندگی کرده و معمولا بدون هیچ صدایی و حتی بدون اینکه از نظر بصری جلب توجه کنند، تکثیر شده و به این خاطر که خورنده چوب و سلولز هستند، خسارت سنگینی را به خانه‌ها، کارخانه‌ها، انبارها و غیره وارد می‌کنند.

برای سالها مردم در حال مبارزه با موریانه بودند و انواع سم را برای آن به کار گرفتند. موریانه‌ها در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان وجود دارند، در بسیاری از شهرهای ایران این حشرات دیده میشوند.

موریانه‌های زیر زمینی و چوب خشک، رایج‌ترین موریانه‌ها در خانه‌ها هستند.

روش‌های متداول سم پاشی برای از بین بردن موریانه چندان کارساز نیست به این علت که فقط موریانه‌های کارگر که در معرض خطر هستند کشته می‌شوند و ملکه هنوز با تعدادی از موریانه‌ها سالم میماند، معمولا دسترسی به مکان آن مشکل است.

موریانه‌ها از نور دوری می‌کنند و برخلاف بسیاری از حشرات در محیط باز دیده نمی‌شوند. ملکه در امن‌ترین مکان لانه قرار میگیرد و کارگرها کار ساخت تونل‌ها و یافتن غذا را انجام میدهند.

مردم در وهله اول معمولا خودشان اقدام به خرید سم موریانه کرده و آن را روی لانه موریانه که روی دیوار یا سطوح چوبی دیده میشود، سم پاشی می‌کنند، اما بعد از گذشت مدتی دوباره سر و کله موریانه‌ها این بار با لانه‌ای جدید پیدا میشود.

به همین خاطر شرکت پویا سم ، که فروشنده فروش سم موریانه می‌باشد و در سراسر ایران پروژه‌های موفقی را به انجام رسانده است برای نابودی موریانه از روش اختصاصی خود استفاده میکند که این روش، روشی بسیار موثر و کاربردی به نام طعمه موریانه می‌باشد. این طعمه‌ها بدون اینکه موریانه‌ها متوجه بودن خطرناک بودنشان بشوند، خوراک آنها شده و حتی به عنوان غذای ملکه مورد انتقال قرار می‌گیرند. در نهایت کل کلونی آلوده شده و میمیرد.

بنابراین چنانچه می‌خواهید این مشکل را برای همیشه برطرف کنید و یک عمر با موریانه در جدال نباشید و جلوی خسارات خانه و اسباب منزل خود را هرچه سریع‌تر بگیرید، با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up